Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

7/5månad med minskining till förlossningen (Heaven)

Av tezzlann - 11 januari 2012 22:54

Beräknad föddsel: 2009-05-18


Beskedet:


Den 12 september 2008 ber jag sambon köpa ett graviditets test till lilla mig.

Kissar...Allt är frid och fröjd och jag åker till Höllviken och festar järnet! 


På måndagen kollar jag testet igen...Han aldrig slänga det på riktigt. Jag får en chock!Det var inte negativt. Det var posetivt! Berättar "och gråter lite i smyg" Skickar sms till bästaste Fia och Bästaste Frida. Ja det är klart att vi ska ha ett barn!


Shanchos:


Är 6veckor gammal. Han är inte så livlig i magen men har fått mig att få en hemsk foglossning! Tur att man jobbat på cefar -Företaget för Tens- smärtlindring- Får låna en gratis hur länge jag vill. Klart vet jag att det är en tjej redan från början...Det känns bara så...

Shanchos lät oss hälsa på 3gånger med hjälp av ultraljud. En i v12 en v13 och sista v19..Shanchos vill inte vissa vad det är för kön hon födds till...Men barnmorskan tipar på att det ser mer ut som en flicka än en pojke..Det visste ja ju redan.


Marta-Alicia Orthega


Det är min Mamma. Min biologiskt. Alicia ska mitt flicke barn ha i sitt namn..någonstans

Det blir första namnet. Andra Heaven. Hon är min Himmel. Pojknamnet blev Zacharias.


Tess:


Är jag. Jag började tidigt med "nesting" bygga bo...Allt var klart och köpt till Babyn veckor/månader innan BF. 

Kravings hade man massor av. Inga konstiga men nyttiga för kroppen. Det var det Shanchos ville ha/behövde för att växa. Inte allt men vissa av sakerna som Tomate,apelsiner och lakris(salt) Jag visste att vi var speciela. Min bebis och jag hade mer band till varandra i magen än när hon kom ut. Det andra sakerna som var mest mig. Var Pannkakor,julmost(blärk!!),Glass,riskakor och tomatsopa. 

Lukterna av alla sorter var vedervärdiga. Kylskåpet var värst! sen kom ciggaretröken den ökades på av vissheten om hur skadligt den faktiskt är och vettskapen om hur liten en bebis lunga i magen faktiskt är. Kattlådan gick jag inte nära + det får man inte iheller. Extra viktigt efterosm jag inte haft bakterien än. Stark parfym och Min sambos Fisar.

Ibörjan var jag väldigt känslig det gick snabbt över. men om jag hade något jag var sugen på smög det väldigt nära och tårar sprutade tills vi gick till affären mitt i natten och köpte avd jag ville ha. Besvärlig blivande mamma.


Möten:


Vi gick på allt som man skulle. Mvc och deras Föräldraträffar och Vissning på förlossningen. Inget för mig. Vet inte med David. Men jag kände att jag redan hade allt på det klara och behövde inte veta allt det där och inte behövde se allt som de vissar i deras uråldriga filmer. Inte fick jag någon vänn iheller. Blyga, tysta jag.


Spendera dagar:


På att läsa alla tidningar som fanns att köpa om barn. Nyttig läsning. Kände mig säker. Köpte böcker om förlossningen om graviditeten och de komande månaderna efter. Sov massor. Lekte med kompisar. Möss med mina bebiskatter. Några dagar innan min födelsedag gick jag på Havandeskapspening. Min foglossning satte stop för det mesta. Så då blev det mer läsning och små shoping i mini takt. Vi fixade ny lägenhet med flytt 1månad före förlossningen. Vi bodde i studentlägenhet och David hade prencip blivigt klar. Och då får man inte bo kvar.


Planerat eller inte?


Vår bebis var och var inte planerad. David visste att jag slutat ta p-pillerna de senaste veckorna för att jag måde inte så bra av dem och så glömde jag ta dem ofta. Vi testade med graviditetsstickor minst 3-4gånger innan det blev plus. Varje gång lite spännda varje gång lite besvikna. Utan att riktigt förstå varför. Vi ville inte ha något nu? eller? tillslut skämtade vi om att vi kanske inte kunde få barn..på skoj..Sen kom pluset.


Vår dotter är underbar. det finns inget som kan få mig att önska bort henne. Hon är mitt liv.  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzlann - 31 januari 2020 21:43

Så tidigt i januari satt ja där och kissa på en sticka. Ett graviditetstest. Och det blev ett posetivt sådant. Jag vet inte om jag är känslig eller fester mej för fort eller jag vet inte. Men kanske två dagar senare börjar de blöda och blöda och blöd...

Av tezzlann - 19 november 2019 14:18


Det har inte varit lätt att lämna minsta kiddot på förskolan må jag säga. Hon gråter nästan redan vid bilen på parkeringen till förskolan. I alla fall är vi nöjd med pedagogerna och allt rörande förskolan till henne. Men nu då. Jag tror inte vi v...

Av tezzlann - 19 november 2019 13:10


Hej hej! Longe time no seen eller något sådant! Blev kontaktad av Venedio.se på instagram för ett tag sen och fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så idag är det *SMARBETE* inlägg som gäller! Och vilket samarbete! Så snygga poste...

Av tezzlann - 23 augusti 2019 12:01

För ett tag sen fick vi hem ett spännande paket i brevlådan som visade sig vara från Buzzador! Vi hade kommit med i uttagningen och fick hem två stora flaskor från love beauty and planet att testa och skriva om. Och jag kan bara säga att wow så g...

Av tezzlann - 24 juli 2019 21:35

I måndes tog jag ett graviditets test och såg verkligen ett svagt streck. Blev så klart glad. Men det var så svagt så jag tänkte att jag kanske helt tappat det och att de antagligen var ett falskt streck. Men ändå började jag fantisera mej bort. Även...

Presentation


Bara lilla jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Gästis


Ovido - Quiz & Flashcards