Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Kommer du ut nu Sanchos?

Av tezzlann - 5 juli 2012 21:29

11/4 2009

Dagen började med mys i sängen.Kände lite sammandragningar men det är ju normalt. 

Efter en duch och lite filmjölk och flingor la jag mig i sängen igen och försökte villa lite till. Sammandragningarna hade inte slutat under tiden men det var ju veckor kvar. De känndes obehagligt för att det var så oväntade.

David skulle iväg och tränna,springa eller spela tennis med Jonas. Så han försvann men det gjorde inte sammandragningarna och de blev lite starka och känndes inte alls som de man haft innan. Så ringde och sa(grät) o sa att han fick komma hem för det gjorde ont/känndes konstigt. Vi ringde in till Lund BB eller KK? och de sa- kom in så får vi se.


Bar ner alla väskor till bilen för att vara på den säkra sidan. Jag själv kännde att nu händer det nu vill hon ut. Nu var vi redo.

På BB kopplades vi till CTG (mäter/läser av ens sammandragningar,värkar.) Och visst var det förlossningsvärkar. De kollade om jag var öppen och det var jag också. 3cm. De bästämde snabbt för att ge oss en bricanyl spruta och skickade hem oss. Med orden ta det lungt. Så promenrade till bilen och åkte hem. packade för påskmiddag i Vellinge och åkte in om och handla lite.


"Bm skriveri våra papper. V34+4. 3cm öppen.huvudläge ruckbar i bäckeningång.cervix utplånad.buktande hinnblåsa."


Väl i Vellinge lekte inte livet som de skulle. Inte var det kul o sitta där med en mage och dotter som egentligen ville komma ut. och en sötnos Älviz som inte lämnade min sida ( Älviz. min softi som jag fick som konfermation/födelsedag present och som nu bor hos mina föräldrar. han får det mycket bättre där än i en lägenhet med sin favo kompis pappa/husse). Och efter en stund vid bordet kände jag att värkarna började komma tillbaka. Satte mig i soffan och efter yterligare en stund bestämde i oss för att åka tillbaka till Lund KK. Fick oss en liten pikning om att men hallå David du skulle ju inte låta henne gå ända till bilen o in i affären! hon skulle ju vila! Men på med CTG igen och mer brikanyl. Kaj ju säga att brikanyl är bra men man mår inte så bra av den! Svettas som en gris och hjärtklappning. Efter prover och diskussioner mellan läkare och barnmorskor. Där jag knyckte till mig en toalett runda utan lov! (du får gå på toa i bäcknet...NEJ!) så bestämde de att en resa i ambullans till Kristianstad var bra. Det var fullt på neonetal.


Abulansen kom och jag hoppade upp på britsen som en akrubat på lina. och iväg körde vi. Med fick vi oss en barnmorska som slutat sitt pass. Inte världens roligaste. Men ambulanspersonalen ville inte åka utan en om det skulle hända något på vägen..Blundade mest hela resan..( brikanylen + bil på rygg liggandes på fel håll typ. ingen bra kombo) men lite rundeller o vägar och hög fart och vi var frame!


12/4 2009

Inskrivning kl00,33,prover,CTC och mer diskossioner mellan läkare o Bm. Det blev flyttande brickanyl när de märkte att tabletten värkade i 3 timmar sen kom värkarna tillbaka. (Fattar de inte att min prinsessa vill ut!) Så när de kopplat in droppen dröjde det inte länge föresn de kom in och tog bort droppen igen och sa att min sänka inte såg så bra ut. fick antibiotika. De vill antagligen ha igång förlossningen nu. Vår ljuvliga bm Marina tar o sticker hål på hinnan (vattnet) ser bra ut. Flickan i magen mår prima och rör sig mycket. De gav oss också lite för att få igång värkarna något mer.  All medicin genom en slang i handen som gjorde ont..Grr.  :)


Ca 19,45 något tror jag att hela vår förlossning började.det var då krystvärkarna började iaf. Den 12/4. Kl 20,08 föddes vår Alicia Heaven Hall-Lindsjö vikt 2705g längd 47cm. Hon fick "betyg" 9 efter 1min och ytterligare en 9 efter 5min (Apgar)


Hon är född vaginalt  och spontant? stod det i papperna fast de ökade på tackten lite med vttne o värkdroppen. Lustgast och Tens använde vi som smärtlindring och efterbörden klarade vi galant kl 20,20 tre navelkärl och vägde 630g..(kanske lite för mycket info). kändes inget alls (tack vare Tens.en) Hihi David skulle ta av den men den va inte avstängd och inställd på typ max..stöt! hihi! Sprak gjorde jag inte. Och Alicia mådde super bra fast det blev lite kritsik i i förlossningen..skriver det nu..här under   


Under värkarbetes kritiska skede (det onda) kom det in en dum läkare som skulle sätta sond på Alicias huvud men den ramlade av och han ville sätta tillbaka den igen! Vilket var väldigt onödigt eftersom jag hade världens krystvärkar då! Tillochmed BM tanterna tyckte han var korkad och det var dålig stämnig i salen och en havande hög på lustgas flicka i sängen! Inget roligt alls och allt gick så fort och var så dimmigt! Tydligen hade Alicias hjärtljud inte varit så bra och de var lite oroliga. Men hon höll ju på att komma ut! Iaf gick det bra men inget roligt var det med en läkare som skulle hålla på med trams när det jag behövde var att få lugnt runt mig o få ut ungen! 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzlann - 31 januari 2020 21:43

Så tidigt i januari satt ja där och kissa på en sticka. Ett graviditetstest. Och det blev ett posetivt sådant. Jag vet inte om jag är känslig eller fester mej för fort eller jag vet inte. Men kanske två dagar senare börjar de blöda och blöda och blöd...

Av tezzlann - 19 november 2019 14:18


Det har inte varit lätt att lämna minsta kiddot på förskolan må jag säga. Hon gråter nästan redan vid bilen på parkeringen till förskolan. I alla fall är vi nöjd med pedagogerna och allt rörande förskolan till henne. Men nu då. Jag tror inte vi v...

Av tezzlann - 19 november 2019 13:10


Hej hej! Longe time no seen eller något sådant! Blev kontaktad av Venedio.se på instagram för ett tag sen och fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så idag är det *SMARBETE* inlägg som gäller! Och vilket samarbete! Så snygga poste...

Av tezzlann - 23 augusti 2019 12:01

För ett tag sen fick vi hem ett spännande paket i brevlådan som visade sig vara från Buzzador! Vi hade kommit med i uttagningen och fick hem två stora flaskor från love beauty and planet att testa och skriva om. Och jag kan bara säga att wow så g...

Av tezzlann - 24 juli 2019 21:35

I måndes tog jag ett graviditets test och såg verkligen ett svagt streck. Blev så klart glad. Men det var så svagt så jag tänkte att jag kanske helt tappat det och att de antagligen var ett falskt streck. Men ändå började jag fantisera mej bort. Även...

Presentation


Bara lilla jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Gästis


Ovido - Quiz & Flashcards