Direktlänk till inlägg 3 december 2015

Tygisarnas tygis gDiapers

Av tezzlann - 3 december 2015 17:13

gDiapers gjorde entre efter ca 4månaders åldern.

Resan kunde set annorlunda ut men det gick bra. Eller min sambo håller nog inte med.

Vi började nämligen samla på dessa blöjor och är nu uppe i ca60+ gds.


Det är ekonomiskt med tygblöjor och bra för sopberg och dylikt. Det är ekonomiskt om man inte kärar ner sig helt och hållet. Det är väldigt svårt att låta bli. Många nyanlända i gruppen gDiapers ställer sig frågan i början om varför vissa har så många blöjor när det bara behövs 3stycken skal för att klara sig runt. Efter en månad brukar de flesta förstå.


Vår resa?

Jo den började innan Lo kom ut till världen. Jag köpte på mig ett par olika tygblöjemärke och därför också NB gds. NewBron storlek. Efter pluppan åkt ut så prövade vi "skiten" med väldigt dåligt resultat. Den satt jättekonstigt! Det var svårt att sätta på och jag tyckte att karrborren bak var så stor, hård och otymplig.Tygblöjan är en allt i 2 system. Alltså består av ett lager tyg som inte släpper igenom vätska och under det ett lager som suger upp vätska. det lagert kan man stoppa med lite vad som. I tyg väg. Så inte godispapper eller leksaker   

Vi tog syskonens gammla kräkdukar och stoppade i. Det var inga problem med det. (frottelappar) utan det var mer passformen och att det kom bajs på skallet hela tiden. Vi valde bort dem helt enkelt! Och tänkte varför i hela världen använder folk denna hemska blöja!!


Efter 4månader? fick ja änu en gång för mig att prova gDiapers och sökte mig till två stycken efter många frågor i stl M till min köttbulle. Provade blöjan och waaoow! Den satt helt perfekt!! och så fiin den var! Det köptes fler och alla andra tygblöjor vi hade såldes! 


Jag inser ju nu i efterhand att NB var alldeles för liten för min köttbulls Lo och var nog mer till sphagetti bäbisar. Vi hade bara oturen att veta för lite om storlekarna och märket i sig för att förstå att det var en S Small vi skulle haft. Den är för 3-7Kg. Lo vägde 3420g och var som sagt en riktig liten köttbulle.


NB: 2-4kg

S: 3-7kg

M: 5-13kg

L: 10-13kg

XL: 15+ kg


Så lite bilder på NB spektaklet:


1 Bild på framsidan av blöjan och Frottehanduken jag använde *2.

Det finnt knappar på blöjan. De är till för att dels förlänga och förkorta längden men också för att inte navelstumpen ska hamna ikläm.


 


2 Bild på baksidan. JO det stämmer det är baksidan och man knäpper den bak och fram kan det kännas som om man haft kontakt med plast/engångsblöjan ja den vi idag kallar "normal" blöja.


 


3 Bilden visar hur blöjan ser ut platt på marken. Kan vara bra att se det också. 


 


4 Bilden visar hur blöjan ser ut innuti just NB. I S M L och XL ser det lite annorlunda ut.


 


5 Bild fem vissar hur det såg ut när jag prepat in uppsugnings tyget.. Blöjan ska vara böjd som en banan. så att tyget är lite större än själva blöjan är inga problem. Ja inte för stort det är ju ändå små bäbisar vi talar om. Det ser lite knökligt ut. Ingen fara på taket! :)


 


6  Eftersom Jag inte har en liten bäbis och jag inte tog bilder på henne som bäbis får ni nöja er med Ariel mitt barnbarn. heheh. Bilden visar model med blöja på. Lägg märke på det som sticker upp det ska föreställa navelstumpen på en nyfödding


 


7 Bilden visar hur det ser ut med knapparna knäppta så att navlen kan få lite luft. 


 


8 Sista bilden på vår fina men helt odugliga blöja för Los räkning, visar hur det ser ut bak till.


 


Jag vill inte säga att blöjan är helt värdelös i NB för smaken e som baken DELAD! Jag skriver utifrån Gosans och min upplevelse. Vi trivdes bättre i Imse vimses tygblöjor för dem minsta. Men heej kolla som det kan bli! Nu drunknar vi i alla blöjor från gDiapers!   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzlann - 31 januari 2020 21:43

Så tidigt i januari satt ja där och kissa på en sticka. Ett graviditetstest. Och det blev ett posetivt sådant. Jag vet inte om jag är känslig eller fester mej för fort eller jag vet inte. Men kanske två dagar senare börjar de blöda och blöda och blöd...

Av tezzlann - 19 november 2019 14:18


Det har inte varit lätt att lämna minsta kiddot på förskolan må jag säga. Hon gråter nästan redan vid bilen på parkeringen till förskolan. I alla fall är vi nöjd med pedagogerna och allt rörande förskolan till henne. Men nu då. Jag tror inte vi v...

Av tezzlann - 19 november 2019 13:10


Hej hej! Longe time no seen eller något sådant! Blev kontaktad av Venedio.se på instagram för ett tag sen och fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så idag är det *SMARBETE* inlägg som gäller! Och vilket samarbete! Så snygga poste...

Av tezzlann - 23 augusti 2019 12:01

För ett tag sen fick vi hem ett spännande paket i brevlådan som visade sig vara från Buzzador! Vi hade kommit med i uttagningen och fick hem två stora flaskor från love beauty and planet att testa och skriva om. Och jag kan bara säga att wow så g...

Av tezzlann - 24 juli 2019 21:35

I måndes tog jag ett graviditets test och såg verkligen ett svagt streck. Blev så klart glad. Men det var så svagt så jag tänkte att jag kanske helt tappat det och att de antagligen var ett falskt streck. Men ändå började jag fantisera mej bort. Även...

Presentation


Bara lilla jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Gästis


Ovido - Quiz & Flashcards