Direktlänk till inlägg 4 december 2015

Ylletröja till Ylleklänning

Av tezzlann - 4 december 2015 10:48

   

Så resterna från Yllebyxorna från Ylletröjan blev en Klänning till Heaven.

Väldigt fin om jag får säga det själv!


Inte så ingående beskrivning som yllebyxorna men hoppas man kan kanske förstå ändå.


    Så vi börjar med resterna från ylletröjan. Jag klippte av de resterande ärmarna ända upp till mudden.


           Mudden behöll jag hel. och klippte upp tröjans sidor så det såg ut så här platt mot golvet.


      Sedan kan de komma att bli lite komplicerat i beskrivningen. Jag prövade tröjans längd på Heaven och den var ju alldeles för lång så jag mätte och hade mig. Eftersom jag ville ha kvar mudden på tröjan till klänningens avslut så fick jag klippa bort en del i mitteln av klänningen. Jag minskade också tröjan på breden med hjälp av en av hennes tröjor så efter klippen såg det ut såhär.


      Mudd delen av tröjan nu klänning. Rynkade jag för att jag ville ha den delen rynkad. så jag klippte inte av den delen som Heavens tröja alltså. Jag runkade lite snabbt med stora lösa raksömsstygn och bara en söm. annars brukar man ha två brevid varandra med ca 1cm mellanrum. För att det håller bättre att jobbaa med. man tar och drar i ändarna av sömen alltså trådarna som sticker ut (när man rynkar så fäster man inte tråden för då kan man inte dra i dem) sen rynkar man ihop tilll längden på de nu avklippta överdelen. den del med muddhalsen på.


      Sen nålar man ihop de två delarna och syr ihop. Innan man kan sy ihop de två delarna får man sy ihop överdelen igen på toppens sidor. Iaf det blir så hära.


  Jag valde att spara delen som vi tog bort i mittlen av tröjan och sätta dit som ruffels på klänningen. Jag rullfålla kanterna på overlocken och rynkade sedan remsan.  Jag delade också den i två men använde bara en som ruffles för jag tyckte det blev snyggast. sydde på meddubbel raksöm (lite mer elastisk)

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzlann - 31 januari 2020 21:43

Så tidigt i januari satt ja där och kissa på en sticka. Ett graviditetstest. Och det blev ett posetivt sådant. Jag vet inte om jag är känslig eller fester mej för fort eller jag vet inte. Men kanske två dagar senare börjar de blöda och blöda och blöd...

Av tezzlann - 19 november 2019 14:18


Det har inte varit lätt att lämna minsta kiddot på förskolan må jag säga. Hon gråter nästan redan vid bilen på parkeringen till förskolan. I alla fall är vi nöjd med pedagogerna och allt rörande förskolan till henne. Men nu då. Jag tror inte vi v...

Av tezzlann - 19 november 2019 13:10


Hej hej! Longe time no seen eller något sådant! Blev kontaktad av Venedio.se på instagram för ett tag sen och fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så idag är det *SMARBETE* inlägg som gäller! Och vilket samarbete! Så snygga poste...

Av tezzlann - 23 augusti 2019 12:01

För ett tag sen fick vi hem ett spännande paket i brevlådan som visade sig vara från Buzzador! Vi hade kommit med i uttagningen och fick hem två stora flaskor från love beauty and planet att testa och skriva om. Och jag kan bara säga att wow så g...

Av tezzlann - 24 juli 2019 21:35

I måndes tog jag ett graviditets test och såg verkligen ett svagt streck. Blev så klart glad. Men det var så svagt så jag tänkte att jag kanske helt tappat det och att de antagligen var ett falskt streck. Men ändå började jag fantisera mej bort. Även...

Presentation


Bara lilla jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Gästis


Ovido - Quiz & Flashcards