Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

5 minuters metoden

Av tezzlann - 15 januari 2012 22:17

En omtalad nattnings metod för barn.

Jag kan inget än säga att vi körde den på dottern. Utan något resultat. Den var inte gjord för henne...Hon spyde ner sin säng varje dag av skrik. Nej verkligen inget för henne. att sitta och titta på klockan när minutera tickade fram...segt...Värst var hur våra föräldrar inte stöttade oss i vårt försök att pröva fram något som fungerade för oss. Födomsfulla blickar...nejnej..jag kör mitt eget race och nu blev det den metoden vi testade.


Efter några veckor. Hittade vi en mildare varriation av 5minuters..går ut på samma...men mildare. lägger barnet med sina alla sovrutiner, pjamas,välling,bok,tänder,sängen med lite kramar och mys. förklaring nu ska vi sova. alla sover på kvällen.sova är skönt,mamma och pappa är här hemma vi ska inte gå någonstans.musik och gå ut...om hon skrikte- vänta lite och hör efter vad det är för skrick..är hon arg för att hon inte vill sova? är det mer gos som behövs? är det lägg er på golvet och sov med mig? vad? gick in gosa/trösta gick ut väntade lite..inte 5minuter! utan när det känndes nu är det dax! och tysta var/är vi inte. pratar med henne och säger samma saker som innan och att vi behöver sova för att orka leka imorgon. det funkade väldigt bra. det funkar fortfarande..hela nattningen blev också bättre när hon fick säng och slapp spjälisen. Nu gör vi samma med lillebror...han har inte så stor vilja som stora hade. han kan gråta i 10min sen somna men om man går in till honom börjar han stortjuta och det går inte alls...och nu pratar ja om bra gråt  i 10min...Jo de finns faktiskt och jag är glad att jag känner dem så pass att jag vet vad som är vad.


5 minuters metoden= säg inte den högt,nej viska och se allvarlig ut. Om du inte vill bli påhoppad av 100agra mammor med väldigt starka åsikter. gör du bäst i att hålla det för dig själv...Tramsigt...Jag tror starkt på att det finns massor av barn som behöver den metoden. som passar just dem. det är så olika och man känner ju sinna barn bäst själv.Man är inte världens dåligaste/elakaste/pestigaste/djävliska mamma bara man testar/kör 5minutaren. Bara så ni vet! Min dotter är underbar fast vi prövade metoden i veckor! underbar! men den passade inte just henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzlann - 31 januari 2020 21:43

Så tidigt i januari satt ja där och kissa på en sticka. Ett graviditetstest. Och det blev ett posetivt sådant. Jag vet inte om jag är känslig eller fester mej för fort eller jag vet inte. Men kanske två dagar senare börjar de blöda och blöda och blöd...

Av tezzlann - 19 november 2019 14:18


Det har inte varit lätt att lämna minsta kiddot på förskolan må jag säga. Hon gråter nästan redan vid bilen på parkeringen till förskolan. I alla fall är vi nöjd med pedagogerna och allt rörande förskolan till henne. Men nu då. Jag tror inte vi v...

Av tezzlann - 19 november 2019 13:10


Hej hej! Longe time no seen eller något sådant! Blev kontaktad av Venedio.se på instagram för ett tag sen och fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så idag är det *SMARBETE* inlägg som gäller! Och vilket samarbete! Så snygga poste...

Av tezzlann - 23 augusti 2019 12:01

För ett tag sen fick vi hem ett spännande paket i brevlådan som visade sig vara från Buzzador! Vi hade kommit med i uttagningen och fick hem två stora flaskor från love beauty and planet att testa och skriva om. Och jag kan bara säga att wow så g...

Av tezzlann - 24 juli 2019 21:35

I måndes tog jag ett graviditets test och såg verkligen ett svagt streck. Blev så klart glad. Men det var så svagt så jag tänkte att jag kanske helt tappat det och att de antagligen var ett falskt streck. Men ändå började jag fantisera mej bort. Även...

Presentation


Bara lilla jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Gästis


Ovido - Quiz & Flashcards