Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

MIn amning

Av tezzlann - 18 januari 2012 10:13

Med Heaven gick det inte bra att amma men jag kämpade på i 8månader tills hon själv inte ville mera. Eftersom hon var så liten när hon föddes fick hon inget bra tag och hade det kämpigt med amningen. Vi pumpade ut mjölk till henne och gav på flaska och gav ersättning också. men aldrig i mitt liv har jag kännt mig så oduglig som på BB när hon kom. Det var ingen som sa till oss att man inte behövde amma på BB. Det var bara en gyllene regel att inte prata om ens alternativ! Jag måde hemst av alla försök och att hon koppades för att inte börja suga fel. Jag var själv tvungen att fråga om jag iaf fick pumpa ut mjölk till henne....hur kul är liksom det! Pumpa ut mjölk det första man gör efter att fått sitt första barn! Men då skulle jag inte behöva vara jäätte urusel. Men Heaven behövde mer mat och de matade henne med ersättning imellanåt. Jag måde mer och mer dåligt över detta med amningen. Så ersättning fick det bli. men slutade aldrig amma ändå. Det fick hon ha när hon inte var så vrålhungrig att hon skrek. Och ja barn skricker när de e märker att de e hungriga..nästan så man tror de ska dö av hunger..men det är bara ett försvar..de e inte riktigt så hungriga men man blir stressad och de är inte tålmodiga..så vi de tillfällena var det ersättning som gällde.


Rodor- Hans amning fungerade från starten. Lättad! Fick mer sår på bröstvårtan av honom dock...det gör ju fruktansvärt ont med amning ibörjan. men om man inte ger sig och ammar fast man sitter och tjuter i högans sky så går det över. Jag fick sår..stora sår men ruva. Smörjde och hade mig men varje gång han skulle ha bröstet igen gick såren upp..fruktansvärt! Så jag pillade bort ruvorna. Kankse inte det smartaste men det kunkade snabbare! Rodor ammar än..han är 11månade på fredag och han tänker inte sluta på länge...Nej och jag tycker inte det är fel iheller. Det är de mysigaste stunderna på dagen/kvällen/natten. fast man e en zombi. så ser man ner på sin sötnos och myser :)


Man är inte sämte för att man ger ersättning och ger upp amning. en glad mamma ger ett glatt barn! Men tycker att BB skulle upplysa lite om det så man inte känner sig som en dålig mor.


 HEAVEN    RODOR







Så sluta upp med att säga att amining är något äkligt! Ni vet inte vad ni pratar om! Låt oss amma var fan vi vill! Barnen har rätt till mat de också! Vet ni hur många mammor som går in på toaletter och ammar bara för att slippa alla fördomsfulla/äklade/vad fan gör du? blickarna!! Sätt er själva på dass i stan och ät och se hur roligt ni tycker det är!!  I lagen står det om barnens rättighter. Läser ni den ser ni att barnen har rätt att finnas/leva och äta! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzlann - 31 januari 2020 21:43

Så tidigt i januari satt ja där och kissa på en sticka. Ett graviditetstest. Och det blev ett posetivt sådant. Jag vet inte om jag är känslig eller fester mej för fort eller jag vet inte. Men kanske två dagar senare börjar de blöda och blöda och blöd...

Av tezzlann - 19 november 2019 14:18


Det har inte varit lätt att lämna minsta kiddot på förskolan må jag säga. Hon gråter nästan redan vid bilen på parkeringen till förskolan. I alla fall är vi nöjd med pedagogerna och allt rörande förskolan till henne. Men nu då. Jag tror inte vi v...

Av tezzlann - 19 november 2019 13:10


Hej hej! Longe time no seen eller något sådant! Blev kontaktad av Venedio.se på instagram för ett tag sen och fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så idag är det *SMARBETE* inlägg som gäller! Och vilket samarbete! Så snygga poste...

Av tezzlann - 23 augusti 2019 12:01

För ett tag sen fick vi hem ett spännande paket i brevlådan som visade sig vara från Buzzador! Vi hade kommit med i uttagningen och fick hem två stora flaskor från love beauty and planet att testa och skriva om. Och jag kan bara säga att wow så g...

Av tezzlann - 24 juli 2019 21:35

I måndes tog jag ett graviditets test och såg verkligen ett svagt streck. Blev så klart glad. Men det var så svagt så jag tänkte att jag kanske helt tappat det och att de antagligen var ett falskt streck. Men ändå började jag fantisera mej bort. Även...

Presentation


Bara lilla jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Gästis


Ovido - Quiz & Flashcards